איך בוחרים שם לתינוק / מסע מרגש בין משמעות ואותיות

שתפי חברות הריוניות

אז, איך בוחרים שם לתינוק? בחירת שם לתינוק היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו כהורים בחייכם. השם יהיה כרטיס הביקור של הילד או הילדה שלכם לאורך כל חייו, והוא נושא משמעות רבה הן עבורכם כהורים עבור ילדכם. אז, מאיפה מתחילים ואיך בכלל בוחרים? מקווה שהכתבה הזו תעשה לכם מעט סדר במסע הרגש של בחירת השם.

התחילו לחשוב מוקדם
אין זמן מוקדם מדי להתחיל לחשוב על שמות. עוד לפני שהתינוק נולד, קראו ספרים, חפשו באינטרנט, התייעצו עם חברים ובני משפחה, ואספו רשימה של שמות שאתם אוהבים.

משמעות השם
לכל שם יש משמעות, וחשוב לבחור שם שאתם מתחברים אליו ושלדעתכם יש לו משמעות עמוקה. ניתן לחפש שמות בעברית, בשפות אחרות, או שמות בעלי משמעות מיוחדת עבורכם.

שימו לב לצלילים
השם צריך להיות קל להגייה ולקליטה, וצריך לזרום יפה גם עם שם המשפחה. שימו לב גם לחרוזים או לאסוציאציות שעלולות להיווצר עם שמות מיוחדים.

חשבו על הכינויים
רוב השמות ניתנים לקיצור או לשינוי, וחשוב לוודא שאתם אוהבים גם את הכינויים או את הקיצורים האפשריים.

התייחסו לטעם האישי שלכם
בסופו של דבר, השם שאתם בוחרים צריך להיות שם שאתם אוהבים ושאתם גאים בו. אל תתנו לחצים חיצוניים להשפיע על בחירתכם.

אל תפחדו לשנות את דעתכם
מותר לכם לשנות את דעתכם לגבי השם גם לאחר הלידה. קחו את הזמן להכיר את התינוק שלכם, מה האופי שלו, ורק לאחר מכן תבחרו בשם המתאים ביותר עבורו.

התייעצו עם בן/בת הזוג
בחירת שם היא החלטה משותפת, וחשוב לוודא ששניכם מרוצים מהשם שבחרתם.

קבלו השראה מהטבע
שמות רבים לקוחים מהטבע, כגון שמות של פרחים, עצים, חיות, או תופעות טבע, תוכלו כשאתם מחוץ לבית להציץ מסביבכם, מי יודע אולי זה יתן לכם קצת השראה.

חשבו גם על העתיד
השם שאתם בוחרים היום ילווה את ילדכם לאורך כל חייו. ודאו שהוא שם שאתם רואים בו פוטנציאל להצלחה, רוגע ולשגשוג ושימו לב שלא מדובר בשם זמני שיכול להיות שבקרוב כבר לא תתחברו אליו.

אין ספק שבחירת שם לתינוק הוא תהליך מרגש וייחודי. קחו את הזמן, עשו את המחקר שלכם, והכי חשוב -סמכו על האינטואיציה שלכם כדי שבסופו של דבר, תבחרו את השם המדויק עבור התינוק המיוחד שלכם.

טיפים נוספים:

  • ערכו רשימה של שמות שאתם אוהבים וחלקו אותה לשתי קבוצות: שמות לבנים ושמות לבנות (רשימת שמות יוניסקס גם יכולה לבוא בחשבון).
  • כתבו את השמות שאתם אוהבים על פתקים ותלו אותם על המקרר או על דלת הבית, שימו לב אם יש שם אחד שיותר קורץ לכם בכל פעם שאתם רואים אותו.
  • אמרו את השמות בקול רם ותראו איך הם נשמעים לכם, נסו אפילו לחבר אותם לחלק ממשפט.
  • נסו לשלב את השם עם שם המשפחה ולכתוב אותו על דף נייר, שימו לב מה אתם מרגישים כשאתם רואים אותו כתוב.

בהצלחה!

בטוחה שיעניין אותך גם

מה אסור לאכול בהריון
מה אסור לאכול בהריון? המדריך המלא
איך לדעת אם אני בהריון
איך לדעת אם אני בהריון - הכתבה שתרגיע אותך
דרכים להקל על צרבות בהריון
דרכים טבעיות להקלה על צרבת בהריון - יש דבר כזה
קודי קופון להריון
קודי קופון להריון - הרשימה המלאה

בואי נעבור את זה יחד ♥