דולה הריון: הרבה יותר מרק תמיכה בלידה

שתפי חברות הריוניות

רבות חושבות שתפקיד הדולה מסתכם בליווי ותמיכה בלידה עצמה, אך למעשה, תפקידה של דולה משמעותי הרבה יותר ומתחיל עוד בשלבים המוקדמים של ההריון. השימוש במונח “דולה” בהקשר של לידה התחיל בשנות ה-70 בארצות הברית, בתקופה זו נשים החלו לחפש דרכים חלופיות לחוות לידה טבעית יותר, תוך קבלת תמיכה רגשית ופיזית אישית. כיום, דולה הינה אשת מקצוע מוסמכת המספקת תמיכה רגשית, פיזית ומקצועית לנשים לא רק בזמן הלידה, אלא גם במהלך תקופת ההריון.

אז מה התפקיד של דולה במהלך ההריון?

תקופת ההריון יכולה להיות מרגשת ומשמחת ביותר, מצד שני מדובר בתקופת מורכבת שיש בה הרבה חוסר וודאות ועולות בה הרבה תהיות ושאלות. יש המון נושאים שהריוניות רוצות לשוחח עליהן או להתייעץ לגביהן עם אשת מקצוע שמבינה לעומק את עולם ההריון והלידה. הנה חלק מהדברים שדולה מציעה כחלק מחבילת הליווי בתקופת ההריון:

  • מפגשי הכנה ללידה: דולה מספקת מידע מקיף ומבוסס מחקרים על תהליך הלידה, הורמונים, תנוחות מקדמות לידה, נשימות, התערבויות אפשריות, משכחי כאבים כגון אפידורל ועוד.
  • ליווי רגשי: תקופת ההריון מלווה ברגשות רבים ומגוונים, שמצריכים לרוב ליווי של אשת מקצוע. דולה מעניקה מרחב בטוח עבור ההריוניות שלה, בו אפשר לשוחח, להתייעץ וגם סתם לפרוק ולשתף כדי להתמודד עם כל הרגשות שצפים בתקופת ההריון.
  • הכנה פיזית: דולה מלמדת את ההריוניות שלה תרגילי נשימה, תנוחות לידה, תרגילי איזון, טכניקות עיסוי להקלה על כאבים ועוד. מטרת כל אלה היא לסייע להגיע ללידה רכה ונוחה יותר.
  • הכנת בן/בת הזוג: דולה מלווה לא רק את היולדת אלא גם את בן/בת הזוג לאורך ההריון ובלידה, היא עשויה להעניק כלים לתמיכה ולסייע בהתמודדות עם רגשות הצפים כמלווה בתקופת ההריון.
  • בחירת צוות רפואי: דולה מסייעת לאישה בבחירת צוות רפואי מתאים, תוך התחשבות בצרכים וברצונות שלה, היא ממליצה על מטפלים וטיפולים שעשויים לעזור בתקופת ההריון וכן על בתי חולים אופציונליים ללידה.
  • תכנית לידה: דולה מסייעת ליולדות שלה לגבש תכנית לידה מפורטת, הכוללת את רצונות, חלומות, שאיפות בנוגע להתערבויות רפואית, אופציות לשיכוך כאב, תנוחות לידה, ועוד.
  • הדרכת הנקה: דולות רבות מסייעות בכל הקשור לייעוץ עוד בתקופת ההריון בנוגע לשלב ההנקה על מנת להביא את היולדת מוכנה כמה שאפשר להנקה לאחר הלידה.

לסיכום, דולה היא הרבה יותר מתומכת לידה. דולות כיום מעניקות ליווי מקצועי כבר משלבים מוקדמים של ההריון והליווי שלהן תורם רבות להכנה מיטבית ומעצימה לקראת הלידה, על מנת לאפשר ליולדות ולמלווים שלהן לחוות חווית לידה חיובית ומעצימה ותהליך חיובי ובריא יותר של כניסה להורות. נוכחות של דולה בתקופת ההריון עשויה לשפר את הרגשתה של ההריונית ולאפשר לה תקופת הריון רגועה ושמחה יותר.

אם את בהריון ומתלבטת האם להיעזר בשירותי דולה, אני ממליצה לך להעמיק בנושא ולשוחח עם דולות שונות כדי למצוא את הדולה המתאימה לך ביותר. מוזמנת לשוחח איתי 🙂

בטוחה שיעניין אותך גם

Pregnant woman holding baby bodysuit preparing to child birth du
רשימת קניות לתינוק | כל מה שצריך לקנות לניו בורן
pexels-vidal-balielo-jr-4005600
תיק לידה: הרשימה המלאה 🤰🗒
ספינינג בייביז
מה זה ספינינג בייביז? בואי לגלות!
כמה כואב זה לידה
כמה כואב זה לידה - בואי לגלות

בואי נעבור את זה יחד ♥