לידה מחדש | עיבוד לידה – למה זה כל כך חשוב?

שתפי חברות הריוניות

תארו לעצמכן את הלידה – לרוב אנחנו מדמיינות רגע קסום ומרגש, בו התינוק או התינוקת שלנו יוצאים לאוויר העולם, נושמים את הנשימה הראשונה שלהם ואז מונחים על החזה שלנו. גוף לגוף. הנה הרגע שחיכינו לו כל כך הרבה זמן. היכרות ראשונית עם היצור הפלאי שגדל בתוכנו במשך ארבעים שבועות ולפעמים אפילו יותר. האמת היא, שאכן מדובר ברגע קסום ומרגש כל כך, אבל לרגע הזה קדם מסע שלם, מסע הלידה שלנו. מסע עוצמתי, עמוק ומשנה חיים. אז האם בכלל אפשר לעצור רגע

עיבוד לידה

בין כל ההתרגשות והאהבה והלב שעולה על גדותיו, יש אותנו, היולדות. ויש את הנפש שלנו, הרכה והעדינה שחווה חוויה מטורפת שקשה לתאר אותה במילים. לא פעם נותרות שאלות, רגשות מעורבים, רגעים שאנחנו לא זוכרות, לפעמים יש זיכרונות מורכבים, לצד אלה המרגשים. אבל תמיד, תמיד, יש אישה שרוצה לדבר ולספר את סיפור הלידה, סיפור הלידה שלנו זה משהו שחשוב לנו להשמיע וזה לא סתם. זה חלק עמוק מהיותנו נשים, אימהות.

לכן, עיבוד לידה הוא המתנה הכי ענקית שאת יכולה לתת לעצמך אחרי הלידה. זה הרבה יותר מכל דבר אחר חומרי שתוכלי לתת לעצמך. כדי להחלים, לגדול ולהתחבר לעצמך ולתינוק שלך בצורה עמוקה יותר, יש צורך בזמן הזה שהוא רק שלך בו את יכולה לספר ולעבד את החוויה משנת החיים שעברת. עיבוד לידה זו מתנת חיים, לא פחות ולא יותר. אז למה לא לתת את זה לעצמנו?

למה עיבוד לידה כל כך חשוב?

  • הבנה והתמודדות: עיבוד הלידה מאפשר לנו להבין לעומק את החוויה שעברנו, בין אם מדובר בחוויה רכה, נעימה ופשוטה, ובין אם מדובר בחוויה מורכבת או טראומתית. כולנו זקוקות למרחב בטוח לשתף את הרגשות שלנו לגבי הלידה, לשאול שאלות ולמצוא משמעות לחוויה המטורפת שעברנו.
  • ריפוי רגשי: לידה, גם כשהיא “רגילה”, היא תהליך פיזי ורגשי אינטנסיבי כל כך שאין עוד משהו שדומה לו בעולם. עיבוד הלידה עשוי לאפשר לך לרפא את עצמך עוד קצת, לשחרר את מה שאין עוד צורך להיאחז בו, להבין את חווית הלידה שלך לעומק מכיוונים שונים שיכולים לסייע לך לחזק את הביטחון העצמי שלך ולראות בך את כל העוצמות והכוחות הקיימים בך.
  • חיזוק הקשר עם התינוק: כשאת מעבדת את חווית הלידה, את יכולה להתחבר בצורה עמוקה יותר לתינוק שלך ולהבין טוב יותר את הקשר המיוחד שנוצר בינך לבינו. עיבוד לידה זו מתנה ענקית לא רק עבורך, אלא גם עבור הפרטנר שלך ללידה, זה שהיה בתוכך שבועות ארוכים, וגם עבור הפרטנר שלך לחיים – בן או בת הזוג שלך.
  • הכנה להמשך: עיבוד הלידה יכול לעזור לך להתמודד עם אתגרי ההורות ולהתכונן להריונות עתידיים בצורה בטוחה ובריאה יותר. אז בעצם, למה לא?

המיתוס על הלידה “המושלמת”

אנחנו חיים בעולם שבו הרבה פעמים אנחנו תופסות לידה כאירוע מושלם ורומנטי. אבל האמת היא שלידה היא חוויה מאתגרת ומורכבת, שלרוב כוללת גם כאב, אי נוחות, חוסר ודאות ואפילו פחדים. כל לידה, גם אם היא הייתה “קלה”, זקוקה לעיבוד, כי אין לידה שהיא “מושלמת”, כל לידה מביאה איתה סיפור אחר ומיוחד.

מה כולל תהליך עיבוד לידה?

תהליכי עיבוד הלידה שאני מלווה, מותאמים אישית לך ולסיפור הלידה שלך. לרוב, מתקיימים שלושה סשנים שכל אחד מהם עוסק ברובד אחר של סיפור הלידה שלך. הסשנים כוללים שיחה, אך לפעמים גם עבודה עם קלפים, תרגול של נשימות או דמיון מודרך ואפילו טיפול בפרחי באך שאני רוחקת עבורך במטרה לתמוך בתהליך הרגשי שאת עוברת בזמן מסע עיבוד הלידה שלך. המטרה היא ליצור מרחב בטוח שבו תוכלי לחקור ולהעמיק בחווית הלידה שלך, כדי לצאת עם העוצמות והחוזקות שבו, וכמובן לתת מקום לרגשות המורכבים שעולים ממנו.

המתנה שאת באמת צריכה

בין כל המתנות שאנחנו מקבלות לקראת הלידה ולאחריה, חסר לפעמים את המתנה החשובה ביותר. הזמן שלך, שהוא רק שלך, שבו יש לך את המרחב הבטוח לדבר עם אשת מקצוע על חווית הלידה שלך. זה זמן מרפא, לא פחות ולא יותר. שאם הייתי יכולה הייתי נותנת מתנה לכל אישה שקרובה אלי, כמתנה לאחר הלידה. בין שלל המתנות, בקשי את המתנה הזו לעצמך – הקדישי לעצמך את הזמן והמרחב לעבד את החוויה המשנת חיים שעברת. עיבוד לידה עשוי להעניק לך ריפוי עמוק ואמיתי שילך איתך שנים קדימה.

לרגע אל תחשבי שעיבוד לידה הוא מותרות או שהוא מיועד רק ליולדות שעברו לידות מורכבות או טראומתיות. כי עיבוד לידה זה צורך בסיסי, זה הבסיס לאימהות.

רוצה לדעת עוד על תהליך עיבוד לידה? מוזמנת לפנות אלי בפרטי 🙂

בטוחה שיעניין אותך גם

Pregnant woman holding baby bodysuit preparing to child birth du
רשימת קניות לתינוק | כל מה שצריך לקנות לניו בורן
אולטרסאונד בהריון
הצצה אל תוך הרחם: כל מה שצריך לדעת על אולטרסאונד בהריון
דרכים להקל על צרבות בהריון
דרכים טבעיות להקלה על צרבת בהריון - יש דבר כזה
pexels-yan-krukau-7155528
עושה לכן סדר: בדיקות הריון לפי שבועות

בואי נעבור את זה יחד ♥