נסיעה מופלאה אל הלא נודע: מסע הריון ראשון

שתפי חברות הריוניות

הריון ראשון הוא מסע מרתק, מרגש ומלא באושר אמיתי. זוהי תקופה מדהימה שבה משהו קטנטן גדל בתוכך והופך לחלק בלתי נפרד ממך. התקופה הזו גם מלאה בציפייה והרבה חוסר וודאות – לצד החששות הטבעיים והשינויים הפיזיים והרגשיים, מתחילה להיווצר לה אהבה גדולה אל עובר קטן שאת עדיין לא מכירה.

הריון ראשון

בכתבה זו נצלול ביחד עמוק אל תוך המסע המרגש של הריון הראשון, וננסה להעניק לך מידע, כלים ותמיכה שילוו אותך לאורך המסע הקסום והמופלא הזה.

התחלה חדשה

הרגע בו גיליתם שאתם בהריון הוא רגע קסום ומיוחד. זוהי תחילתה של תקופה חדשה בחייכם, תקופה שבה תביאו לעולם ילד חדש לעולם שיהפוך אתכם מזוג למשפחה. ייתכן שיצופו רגשות של שמחה עצומה, התרגשות, ואף חשש מהלא נודע. נסו לשתף אחד את השנייה ברגשות שלכם ואפילו לכתוב אותם מסודר על דף, שישאר לכם למזכרת להמשך ההריון וגם לתקופה שלאחר הלידה.

שינויים בגוף ובנפש

גופך יעבור שינויים רבים במהלך ההריון. רמות ההורמונים יעלו, הבטן תגדל, ותחושו עייפות, בחילות ועוד. ייתכן שתתמודדי גם עם שינויים רגשיים, כמו רגישות יתר, חרדות ותנודות במצב הרוח. כל אלה תופעות טבעיות לחלוטין, חשוב לקרוא על התופעות הללו כדי להכיר אותן, לזכור שלאחר 42 שבועות לכל היותר, הן חולפות ותקבלי את המתנה הכי גדולה שתקבלי בחייך. בנוסף, חשוב שתזכרי שאת לא לבד, תוכלי לבחור בליווי של דולה עוד בתחילת ההריון ולהרוויח שבועות רבים בהן תקבלי ייעוץ, תמיכה והכוונה. בנוסף תוכלי להצטרף לקהילות של נשים שחוות את אותו הדבר כמוך. בתקופת ההריון חשוב במיוחד להקיף את עצמף באנשים תומכים ואוהבים שישמחו ויתרגשו איתך וגם יהיו שם עבורך ברגעים מורכבים.

הקשבה לגוף

בגלל שהגוף עובר שינוי משמעותי ביותר בתקופת ההריון, זה זמן בו אנחנו צריכות ללמוד להיות קשובות לו כמה שיותר. כדאי לדאוג לעסוק בתכנים נעימים, למלא את עצמנו בתזונה ושתייה בריאה, לנוח ולישון כמה שאפשר, לעסוק בפעילות גופנית מתונה ולתמוך בעצמנו עם נשימות, דמיון מודרך או מדיטציות.

לדעת כמה שיותר

מדובר בהריון ראשון, מעולם לא היית בהריון וזו הפעם הראשונה בה את חווה את הכל. את השינויים, הבדיקות, הציפייה, חוסר הוודאות וההתרגשות. העמקה במידע הקשור לעולם ההריון והלידה יכול לסייע לך להבין יותר ולהרגיש בטוחה יותר בעצמך ובתהליך. קראי ספרים, כתבות מקצועיות, ואף הצטרפי לקבוצות תמיכה לנשים בהריון.

הריון הוא לא רק תהליך פיזי, אלא גם מסע רגשי עמוק. זוהי הזדמנות נהדרת להתחבר אל עצמך ולתמוך בעצמך עד כמה שאפשר. נסי לדאוג לזמן איכות עם בן/בת הזוג שלך, בקרוב תהפכו למשפחה ויהיה מורכב יותר לחזק את הזוגיות שלכם.

באותה מידה דאגי גם לזמן שלך עם עצמך, נסי לעסוק רק בדברים שממלאים אותך ושעושים לך טוב. זהו הריון ראשון, בהריון הבא כבר תצטרכי לדאוג לתינוק נוסף 🙂 תוכלי גם למצוא זמן במהלך שגרת היום יום ללטף את הבטן שגדלה ולהרגיש את העובר שלך, לדבר אליו, לשיר לו ולספר לו לאיזה משפחה הוא עתיד להגיע.

בטוחה שיעניין אותך גם

לידה פעילה
לידה פעילה - הספר שלא תוכלי להפסיק לקרוא
לידה טבעית
לידה טבעית | כל מה שאת צריכה לדעת
איך מעבירים את השלב הלטנטי בבית
השלב הלטנטי: דרכים להתמודדות בבית
pexels-fotios-photos-1843245
סובלת מבחילות בהריון? כל הדרכים הטבעיות שיקלו עלייך

בואי נעבור את זה יחד ♥