סקרנות טבעית: איך לדעת אם יש בבטן בן או בת?

שתפי חברות הריוניות

אז, מה יש לך בבטן – בן או בת? זו אולי אחת מהשאלות הכי מסקרנות ששואלת את עצמה כל הריונית בשלבי ההריון המוקדים. אז, יש לך שתי אופציות – לחכות לבדיקת האולטרסאונד שנערכת לרוב בשבוע 18 בה מגלים את מין העובר, או ללכת עם אמונות עתיקות שפותחו לאורך השנים שמספקות רמזים אודות מין העובר. במה תבחרי?

איך לדעת את מין העובר

אמונות עתיקות:

  • צורת הבטן: אמונה עממית רווחת היא שצורת הבטן יכולה לרמוז על מין התינוק. בטן עגולה ומתפרשת קדימה מקושרת לבת, בעוד שבטן מחודדת יותר קדימה מקושרת לבן.
  • תנועות התינוק: ישנם הסבורים שתנועות התינוק בבטן יכולות להצביע על מינו. תנועות עדינות ורוטטות מקושרות לבת, בעוד שתנועות חזקות וקופצניות מקושרות לבן.
  • חשק למאכלים מסוימים: אמונה נוספת היא ששינויים בחשק למאכלים במהלך ההריון יכולים לרמוז על מין התינוק. נשים שמעדיפות מאכלים מתוקים נוטות יותר ללדת בנות, בעוד שנשים שמעדיפות מאכלים מלוחים נוטות יותר ללדת בנים.
  • לוח שנה סיני עתיק: שיטה זו מתבססת על גיל האם וחודש ההתעברות. לפי לוח השנה הסיני, ניתן לחשב את מין התינוק על סמך נתונים אלו.

ואם תעדיפי ללכת על המדע, תוכלי לחכות לאזור שבוע 18 ולעשות אולטרסאונד שיכול לחשוף את איבר המין של העובר, ובכך לאפשר קביעת מינו. עם זאת, חשוב לציין שדיוק קביעת המין באולטרסאונד תלוי במיומנות הרופא המבצע את הבדיקה ובמיקום העובר.

אז, למרות שמין העובר לא צריך להשפיע על אהבתכם לעובר שעתיד להיות הילד/ה שלכם, כמעט לכולנו חשוב לדעת. ולכן, אם זה חשוב לך במיוחד, תוכלי כבר בתחילת ההריון לבצע בדיקת דם לאבחון מין העובר, החל משבוע 9 להריון. בדיקה זו, הנקראת NIPT (Non-Invasive Prenatal Testing), בודקת את ה-DNA של העובר בדם האם ומאפשרת לקבוע את מינו ברמת דיוק גבוהה מאוד (מעל 99%).

ומעבר לזה, הדבר החשוב ביותר הוא שההריון והלידה יעברו בשלום, שתיהנו מהתקופה המיוחדת הזו ותתכוננו לדבר הכי מרגש שעתיד להגיע לחייכם.

בטוחה שיעניין אותך גם

pexels-vidal-balielo-jr-4005600
תיק לידה: הרשימה המלאה 🤰🗒
דולה מומלצת
דולה מומלצת | המדריך המקיף לבחירת הדולה המושלמת
איך לדעת אם יש בן או בת בבטן
סקרנות טבעית: איך לדעת אם יש בבטן בן או בת?
pexels-yan-krukau-7155528
עושה לכן סדר: בדיקות הריון לפי שבועות

בואי נעבור את זה יחד ♥